onsdag 26 januari 2011

Skaparsvacka

Den här veckan går det trögt med det mesta! Tankarna snurrar runt vad jag ska göra, men det är svårt att komma till skott. Eller rättare sagt att sätta pennan på pappret. Ska lämna in tre skisser före måndag och det ska väl gå, bara arbetsdisciplinen infinner sig. Jag är slö av förkylningen som troligen sitter i bihålorna sedan före jul också. Det känns inte som om jag har något att visa upp för er heller. Men om ni längtar efter våren lika mycket som jag så kanske en bild av en magnolia kan vara till lite uppmuntran. Om tre månader blommar de, åtminstone söderut. Har ni någon möjlighet att besöka konstmuséet Louisiana när deras enorma magnolia blommar så gör det. Louisiana är ju alltid värt ett besök och magnolian är som ett blommande isberg! Helt makalös!

3 kommentarer:

Hoppfull sa...

Hej Lisbeth! Jag vill så gärna följa dig och de du skriver. Vilken vacker bild.

LEJ - Lisbeth Eleonora Johansson sa...

Tack för det, det blir jag glad för.
Så fin bild från havet. Är det möjligen Torekov?
Lisbeth

Sarah B sa...

Åhh.. Magnolia (och just den rosa Soulangeana) är min absoluta älsklingsblomma! <3

/Sarah