fredag 17 december 2010

Konstblogg - en väg till kontakt

Att starta en blogg känns stort och lite kusligt. Jag hoppas att det ska leda till många kontakter med er som har samma intresse som jag av att måla och teckna eller titta på konst av olika slag.
Jag kommer att lägga in en hel del bilder här som jag hoppas få respons och konstruktiv kritik på. Fyra ögon ser mer än två och det finns alltid saker som kan förbättras.
Den första bilden borde väl varit en vinterbild, men jag har ingen färdig att visa. Så det fick bli en höstbild istället.En akvarell, målad enbart i tekniken lager på lager och i bara tre färger. Jag har alltså inte blandat några färger på paletten utan byggt upp färgerna på pappret. Målningen är en uppgift vi hade i Malmfältens konstskola i höst, liksom kolteckningen av mig själv, som jag lagt upp som avatar./LEJ

Inga kommentarer: