söndag 26 december 2010

Havet är alltid nära mig

Även om jag flyttat långt från havet, bär jag ständigt det med mig och har en stark längtan dit. Den fria havshorisonten har en speciell magi som inget annat landskap har. Att jag är född och uppvuxen vid Hallands kust har satt sina spår och jag säger ibland att jag tror att jag dör om jag inte får se horisonten åtminstone en gång om året. Bergslagen är vackert med sjöar och skogar, men det är ett mycket mer slutet landskap. Så dagens bild får bli en bild av kusten i Halland. Inte en specifik plats utan en målning som är gjord efter min känsla. Att måla vatten är alltid intressant och ofta svårt. Den här bilden tänker jag mig som en bild av havet i  september när det börjar blåsa härligt friska vindar och det går vita gäss på sjön. Blåst gör mig glad och lite uppspelt  om det inte är snålblåst förstås.


2 kommentarer:

Maggan sa...

Kan höra vinden och vågaronas skvalp. Jättefin bild Lisbeth, Tack för att du delar med dig. Kram/ Maggan

LEJ - Lisbeth Eleonora Johansson sa...

Tack för att du vill titta! Kram/Lisbeth