söndag 20 februari 2011

En av mina allra första målningar i akryl

Jag har ju målat oerhört lite i akryl hittills, fem eller möjligen sex försök, och det mesta av det icke godkänt av mig själv. Men ett hundporträtt har jag gjort, som jag faktiskt gav till min dotter i julklapp för ett par år sedan. Det hänger i dotterdotterns rum nu. Tuna och Tunita (uttalas på spanska) hette hundarna som var mor och dotter och en blandning av amerikansk cockerspaniel och Cavalier King Charles spaniel. Båda är borta sedan några år, så det känns lite roligt att ha gjort en bild av dem. Utförandet av pälsarna kan man väl ha en del att invända emot, men huvudena och ansiktsuttrycket tycker jag själv att jag lyckats rätt bra med. Jag hade ursprungligen tänkt att sätta målningen som ficka på en kasse, men dottern ville hellre ha den som en liten tavla.
Så var så goda, får jag presentera Tuna och hennes dotter Tunita!

Inga kommentarer: