onsdag 2 november 2011

Provokation

Den här veckan har vi som uppgift att göra en målning på temat "Provokation". Här kommer min variant av detta. Det kanske verkar vara en mild variant, men ack så tröttande när man är mitt uppe i det dagligen och stundligen med en tvååring.. Vilket ju är väldigt länge sedan jag var, men minnena lever.....Och det är ju så med barn att de måste gå över gränsen för det tillåtna, annars vet de inte var gränsen går.

"Jag ska bada med skorna på! Och du kan inte nå mig..."  heter den.
Fullt så här lysande blå är den inte. Men det gick inte att dämpa i datorn utan att det drog antingen åt det gröna hållet eller åt det röda. Och skuggan över vattnet i nedre högra hörnet kom till i kameran. Format 40x50 cm målat i akryl på bomullsväv. Jag hade en gammal målning som jag målade över. Alltså tjockt med färg och inga tunna laseringar.

Hälsningar
Lisbeth

2 kommentarer:

Hanna sa...

Oh, vilka härliga färger. Det gröna mot det blåa- får Monetkänslan. Bildkomposition lyckad!

LEJ - Lisbeth Eleonora Johansson sa...

Glad att du gillar den! Det är så roligt att få gensvar på det man gör, så tack för dina kommentarer!