söndag 12 juni 2011

Slut på värmen

En lång rad heta dagar har inte precis inspirerat till målande. Jag har i alla fall ägnat mig  åt lite hantverk i form av silversmide genom att göra ett halsband till äldsta barnbarnets studentexamen.
Speglingar har vi satt som mål att göra just nu  i en målargrupp som jag tillhör. Jag började på en akvarell för ett bra tag sedan, men så har det kommit annat i vägen och den har blivit stående tills idag då jag äntligen gjorde den klar. Det var roligt att måla akvarell igen, efter hela terminens akrylstudier. Men det är värst vad man kommer av sig när man inte använt en viss teknik på ett tag. Det kändes väldigt ovant faktiskt. Motivet är från Dalsland, vi gjorde en båtfärd uppför akvedukten i Håverud bort till en massa hällristningar. Motivet är hämtat därifrån, jag har för mig att det fanns en del ristningar alldeles vid tallen på bilden.

Tyvärr är fotot dåligt, på målningen är himlen och de ljusa partierna på sjön nästan helt vita..

Inga kommentarer: