tisdag 17 maj 2011

Länge sedan sist

Nu har det gått snart fyra veckor sedan jag skrev här sist. Men jag har inte varit overksam under mellantiden, långt därifrån. Skolan i Malmfälten är inne i absoluta sluttampen, sorgligt nog. Året där har gått så fort och jag har lärt mig så mycket. Och fått in vanan att måla ofta och mycket, vilket jag hoppas jag kan hålla fast vid. Saknaden efter mina superduktiga lärares kommentarer kommer att bli stor. Men jag har ju deras kommentarer till det jag gjort att kunna gå tillbaka till och försöka tillämpa i framtida målningar också. Och många övningar skulle det sannerligen inte skada att göra en gång till och försöka göra bättre.

Idag ska ni få en bild av en målning i repris. Den hade jag nämligen med på Sala Konstförenings vårsalong på konstmuséet. En lite mindre utställning i år, eftersom muséet ska repareras (om det nu blir av, inget har hänt under hela våren, mer än att det varit stängt). Man fick lämna in en tavla var ( andra år brukar det vara tre och en garanteras komma med) och jag valde en med motiv från Hallandskusten, den natur som jag känner mig hemma i och tycker om att måla.
När jag kom idag och skulle hämta tavlan visade det sig att den var såld. Jag tror att det bara var den och en till som blev sålda så jag blev väldigt glad. Tänk att någon tyckte så mycket om det jag gjort att den faktiskt ville betala för att få den! Jätteroligt!

1 kommentar:

Oljekritan sa...

Vad roligt att du sålt tavlan..visst känns det skoj när någon köper ens konst och vill ha det man målat hemma på sin vägg..känns otroligt smickrande tycker jag...förstår dig..att det är kul att måla intensivt..och ofta...det ger så mkt..Förra året gick jag en ettårig konstskola...det var det roligaste i mitt liv ...målade dagarna i ända...tyvärr måste jag arbeta :-) idag..så det blir inte så mkt tid över.....men jag förstår dig..att du har det underbart just nu, och inte tid för så mkt annat, som att blogga tex..Din tavla du visar är jättefin, förstår att den blev såld..
Ha det så gott Kram //Karina