tisdag 11 december 2012

Konstkvarteret

Jag har ett galleri på en webbplats som heter Konstkvarteret. Där finns massor med gallerier för konstnärer och även amatörer är välkomna.
Adressen dit är www.konstkvarteret.se

Och just den här veckan har jag blivit uttagen till Veckans konstnär.
Så varmt välkomna att titta in och se de tavlor jag valt att presentera där. (Många av dem är till salu, dock inga porträtt. Men jag målar gärna porträtt på beställning, du får bara köpa det om både du och jag är nöjda med resultatet.)

I övrigt är jag klar med min ikonmålningskurs. Min Mariabild är lackad och klar och på söndag ska den välsignas i kyrkan så att det blir en riktig ikon! Visst finns det detaljer på den, som jag önskar att jag lyckats bättre med, men på det hela taget är jag nöjd med mitt första försök i äggtempera.  Inte lättbehärskat alls, mycket tålamod och tid måste man ha. Och så träning förstås.


Ha det gott, alla vänner i mörkret. Om två veckor är solen redan på väg hitåt igen.........
Lisbeth

Inga kommentarer: