tisdag 18 december 2012

God Jul


Som jag skrev i förra inlägget så är min ikonmålningskurs slut och jag hann precis lagom få färdig min Mariabild. Så här blev den. Fotot är inte det allra bästa, hon är inte så här gul utan betydligt ljusare i ansiktet, och dessutom är det lite sneddraget i databehandlingen. Men en någorlunda uppfattning om hur den ser ut kan man i alla fall få.

Och därmed önskar jag en trevlig helg till alla som följer min blogg om mitt målande. Nu blir det paus här till efter nyår troligen. Den 2 januari ska jag lämna in sista uppgiften på Malmfältens konstskola. En målning på temat kärlek. Jag vet redan vad jag vill måla, det gäller bara att få tid att göra det. Familjen måste ju få ta största delen av min tid i jul.
GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR

Lisbeth

2 kommentarer:

Maria G sa...

Så vacker hon är, din Maria!
Du är verkligen skicklig med penseln.
Jag önskar dig en skön helg!
kram / maria

LEJ - Lisbeth Eleonora Johansson sa...

En riktigt skön helg till dig också, Maria! Till våren när jag förhoppningsvis har mer tid och hinner måla akvarell skulle jag gärna vilja försöka måla något med utgångspunkt från dina underbara foton. Återkommer med frågan om det då!
Kram
Lisbeth